Allmänna villkor

1. Om Återbygget

Företaget har sitt säte i Västerås. Företagets postadress är Tavsta 2, 731 91, Köping.
Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@aterbygget.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

2. Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@aterbygget.se.

3. Leverans

Återbygget erbjuder inte någon leverans av varor beställda i webbutiken. Beställda varor hämtas i vår butikslokal på Sigurdsgatan 35b, Västerås.

4. Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är exklusive moms.  

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan, och förbehåller oss rätten att justera priset.

5. Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt, som gäller från det att du har tagit en vara som du har beställt i besittning.

5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:

Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas via mail till info@aterbygget.se. Du kan också fylla i denna blankett och skicka den i ett brev adresserat till Återbygget, Tavsta 2, 731 91, Köping. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.

Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.

6. Befintligt skick

Merparten av våra varor är begagnade. Alla våra varor säljs därför i befintligt skick. 

7. Reklamation och klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan de lämnas ut för upphämtning. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när du tar den i besittning åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

7.1 Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till info@aterbygget.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

8. Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

9. Information om Cookies

Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. En cookie är en textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

10. Ändringar till de Allmänna Villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med fullföljd order i webbutiken.

11. Tvist och lagval

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.